WindEnergy-messe i Hamborg03-10-2016 - 13:12

Den 27.-30. september afholdtes en af verdens førende vindmesser, WindEnergy, i Hamburg, hvor Eurowind naturligvis var stærkt repræsenteret.

Messen har fokus på den globale vindbranche og bød i år velkommen til over 1.200 udstillere fra hele verden samt flere tusinde internationale besøgende, der kunne tilegne sig den nyeste viden om bl.a. sikkerhed, forsikringer og tekniske specifikationer.

På messen var alle relevante markedssegmenter til stede og repræsenterede dermed alle områder i værdikæden, herunder bl.a. udviklere, producenter, operatører, energiforsyningsselskaber samt mange andre. Samtlige repræsentanter var klar på en faglig samtale om branchens udvikling, og messen gav dermed mulighed for networking med nuværende og potentielle samarbejdspartnere.

Desuden var flere end 90 danske virksomheder i år tilmeldt med stande i den verdenskendte Pavilion of Denmark, som hostes af Vindmølleindustriens og Eksportforeningens fælles eksportplatform DWEA. Den danske Pavillon er den største nationale vindpavillon, der nogensinde har været etableret på vindmessen, hvilket vidner om den danske know-hows vigtighed i den globale vindmøllebranche, som Eurowind naturligvis arbejder hårdt for at leve op til.

For Eurowind bød WindEnergy-messen uden tvivl på fire interessante dage, hvor der var fokus på innovative teknologier, serviceydelser og det fremtidige samarbejde med vores mange samarbejdspartnere.