SUSI Partners erhverver vindmøllepark fra Eurowind Energy A/S28-06-2019 - 10:00

SUSI Partners erhverver onshore vindmøllepark, vindpark Handest Hede, fra Eurowind Energy A/S gennem sin Renewable Energy Fund II.

Vindpark Handest Hede blev kommissioneret i december 2017 og januar/februar 2018 og består af i alt seks Vestas V126 3,45 MW møller med opgraderet power mode til 3,6 MW. SUSI Partners har erhvervet fire møller, mens Eurowind Energy A/S og beboerne i det omkringliggende område beholder de øvrige to vindmøller. SUSI-møllerne vil producere den tilsvarende mængde energi, der anvendes af ca. 10.000 husstande. Sammenlignet med den samme mængde energi fra fossile brændstoffer, betyder det en reduktion på ca. 13.500 tons årligt i udledningen af CO2. Vindmølleparken modtager pristillæg fra den danske stat på 25 øre per kWh. Eurowind Energy A/S fortsætter som Asset Manager på projektet – med sine 939 MW i administration er dette et vigtigt forretningsområde for virksomheden.

Tidligere i år har SUSI Partners købt Grønkær-projektet fra Eurowind Energy A/S. Derudover er der ligeledes indgået Asset Management-aftale på de to vindmølleparker, Lønborg Hede II og Nøjsomheds Odde, bestående af i alt 17 møller.

Læs den fulde pressemeddelelse for yderligere oplysninger om transaktionen.