Update på vores danske projekter25-01-2018 - 12:38

Hos Eurowind Energy A/S har vi netop nu travlt på det danske marked.

Hele tre parker er enten under konstruktion eller afventer endelig idriftsættelse.

I Vindpark Handest Hede nær Hobro blev alle seks møller rejst inden udgangen af 2017, og tre møller kører. Den fjerde mølle kommer formentlig i gang den 26. eller 27. januar, mens den sjette og sidste mølle vil producere strøm første gang i løbet af uge 5. Vindpark Handest Hede består af seks Vestas V126 med en effekt på 3,6 MW hver.

I Vindpark Blæsbjerg er tre møller blevet rejst i perioden torsdag den 18. januar til søndag morgen den 21. januar, og rejsningen af den fjerde og sidste mølle påbegyndes den 26. januar og forventes at være komplet rejst den 27. januar. Der forventes eksternt net på site primo februar, og energiproduktion fra møllerne følger i ugerne herefter. Vindmøllerne i Vindpark Blæsbjerg er af fabrikatet Vestas V112 med en effekt på 3,45 MW.

I Vindpark Grønkær har alle møller været rejst siden primo januar, og møllerne er under strøm per 25. januar. Energiproduktion fra alle fem møller følger kort herefter. Vindpark Grønkær består af i alt fem vindmøller af fabrikatet Vestas V126 på 3,6 MW.

Ovenfor ses udvalgte billeder fra de tre danske vindmølleparker.